تشدید بیابان زایی با برداشت بی رویه معادن شن و ماسه 

علیزاده گفت: فعالیت‌های معدن کاری و معدن کاوی، موجب تسریع تغییرات شکل بستر رود‌ها در مدت زمان کم، به صورت غیر طبیعی و مخرب می‌شود.

عباس علیزاده گفت: اثرات نامطلوب برداشت‌های بی رویه علاوه بر زمان دوره برداشت به دوره‌های زمان طولانی، حتی پس از خاتمه عملیات بهره برداری و نیز مکان‌های بالادست و پایین دست محدوده برداشت منتهی می‌شود.

وی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را وظیفه اصلی پاسگاه ویژه منابع طبیعی برشمرد و افزود: برداشت معادن شن و ماسه، باعث کاهش امکان نفوذ سیلاب به داخل زمین می‌شود و بیابان‌زایی را تشدید می‌کند؛ بنابراین تدابیر لازم برای افزایش حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد. 

علیزاده ادامه داد: با هدف حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و پیشگیری از تصرف اراضی ملی، با تلاش شبانه روزی ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی ریگان از برداشت غیر مجاز شن و ماسه از سوی افراد متخلف در منطقه شوق آباد شهرستان جلوگیری بعمل آمد. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد‌های امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیرمجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.